Activatie, Duurzaam, Sociaal
Impact Meetlab voor Rabo Foundation
Impactmeetlab voor Rabo Foundation
Onze vrienden van Alexander Impact hebben we geholpen creatieve vorm en inhoud te geven aan het ontwikkelproces rond een nieuwe standaard impactmeetmethode voor Rabo Foundation, Stichting Doen en andere fondsen.
Alexander Impact, Rabo Foundation.
Concept, Media, Sociaal
NeusWijzer: nieuwe atlas over geur
Boek over ons meest sensitieve zintuig
Onder onze creatieve en beeldredactie verschijnt in oktober dit nieuwe standaardwerk over geur in de Nederlandse taal en cultuur. Zodat wij ons bewuster worden van dit schitterende sensitieve zintuig dat zoveel invloed heeft op ons allemaal. En we wat liever worden voor onze eigen natuur.
Samen met UvA, Vrije Universiteit, KNAW, Meertens Instituut en Koninklijke Boom.
Activatie, Duurzaam, Sociaal
Impact versnellen
Duurzame sociale impact versnellen
Hoe versnel je jouw MVOI (Maatschappelijk Verantwoord Opdrachtgeven en Inkopen)-proces? Dat onderzochten onze vrienden van Alexander Impact voor Inkoop Platform Noord-Nederland. Wij mochten creatief kritisch meedenken, vormgeven en presenteren.
Samen met Alexander Impact.
Activatie, Duurzaam, Sociaal
Circulair en solidair verduurzamen.
Energielabel A(-HA!)
Voor Waarborg Vastgoed ontwerpen en zoeken we slimme nieuwe manieren om hun gebouwen zo circulair en solidair mogelijk te verduurzamen.
Aanbesteding, Duurzaam, Sociaal
Zo maak je onderhoud groen en sociaal
Slimme vergroening vastgoedonderhoud
We hielpen met veel plezier onze vrienden van Alexander Impact en Corus bij het slim en innovatief vergroenen van twee grote landelijke aanbestedingen van een vastgoed onderhoudsbedrijf.
Samen met Alexander Impact en Corus.
Aanbesteding, Duurzaam
Van CO2 naar inkt
Duurzame ideeën voor aanbesteding
Hoe scoor je maximaal op duurzaamheid en sociale impact bij een (semi-)overheidsaanbesteding? Wij hielpen Xerox Europe met slimme innovatieve koppelingen en realistische verduurzamingsvoorstellen waarmee ze zwart op wit in ieder geval de beste waren 🙂
Samen met Chris Russell.
Activatie, Media, Sociaal
Documentaire Hoop is een Handeling
Documentaire over (jeugd)zorg/onderwijs
In opdracht van activistisch werkgever in jeugdzorg en onderwijs Swung maakten wij samen met filmmaker Tom Tieman de documentaire Hoop is een Handeling. Over hoe je een verandering inzet, en dat proces volhoudt. Over durvers en doeners. Over opnieuw beginnen, een activistische minderheid organiseren en feitelijk blijven.
Samen met Tom Tieman, Ronald Pras.
Activatie, Campagne, Duurzaam
Bewustzijnscampagne: Bescherm je drinkwater
Campagne bewoners waterwingebied
Hoe informeer je bewoners van een waterwingebied over hoe ze hun eigen drinkwatervoorziening kunnen beschermen? Nou, door symbolen in plaats van regels te communiceren bijvoorbeeld. Door een stickerkaart met handige tips voor in het medicijnkastje of op de garagedeur op te sturen. En met een Waterwinquiz die activeert om al die kennis tot zich te nemen en die ook nog eens een kennismeting is. Helder, toch?
Samen met Provincie Groningen en Marlies Molema.
Activatie, Campagne, Duurzaam, Media
SpetterSpeurtocht: de spannende zoektocht naar water in en rond het huis
Bewustzijnscampagne kinderen
Voor Waterbedrijf Groningen bedacht en tekende Marc Kikker Spat - samen met hem kunnen ze een spannende zoektocht in en rond het huis doen, langs kranen en apparaten en regenpijpen en afvoerbuizen, om te ontdekken hoe waardevol ons drinkwater is!
Samen met Waterbedrijf Groningen.
Concept, Media, Sociaal
Bedankt! Een ode aan mooie mensen
Fotoserie gepensioneerden
Voor Waterbedrijf Groningen ontwikkelden we een heel tof mooi magazine met magische portretfoto's van iedereen die de afgelopen twee jaar met pensioen ging maar nooit echt afscheid heeft kunnen nemen.
Samen met Reyer Boxem.
Media, Sociaal
Wijkvernieuwing op z’n Gronings: tv-serie Kijk in de Wijk
Sociale wijkvernieuwing in beeld
Serie tv-programma's, korte clips en podcasts over de complexe en soms moeilijke en soms prachtige sociale wijkvernieuwing in de stad Groningen. Voor OOG TV, en via de Youtube-kanalen van onze partners.
Samen met Jerry Vinke, Wouter Brem, Gemeente Groningen, Warmtestad en OOG TV.
Activatie, Campagne, Duurzaam
Milieucampagne: Groningen Tuint Om
Vrolijke milieu- en activatiecampagne
Campagne gericht op minder gif en watergebruik bij het tuinieren. Met slimme tips in de Groningse taal van de sympathieke en behulpzame TuinTom tuint Groningen om!
Samen met Waterbedrijf Groningen, Studio Paraat. Jerry Vinke.
Activatie, Media, Sociaal
Activistische podcast Knetter & Vonk
Activistische kritische podcastserie
Serie radioprogramma's met kritische veranderaars en durvers in jeugdzorg en onderwijs.
Samen met Subyt Detachering en KUDO Studio.
Activatie, Campagne, Duurzaam
Bewustzijnscampagne: Win een Ton
Bewustzijnscampagne Win een Ton
Verloting regenton (belastingvrij) als bewustwordingscampagne voor hergebruik regenwater in Groningse tuinen.
Samen met Sanne Boekel, Wouter Brem, KlimaatAdaptatie Groningen en Waterbedrijf Groningen.
Activatie, Campagne, Concept, Duurzaam
Klimaatcampagne en concept: De Groene Burgemeester
Klimaatcampagne De Groene Burgmeester
Vormgeving, idee, campagne en organisatie van verkiezing van De Groene Burgemeester die de stad groener en klimaatvriendelijker maakt.
Samen met Klimaat Adaptatie Groningen, Marlies Molema en Anne-Marijn van Rooij.